یک مقایسه ی غیر منطقی

منوی اصلی


نویسندگان


آرشیو موضوعی

قوانین مرتبط با پرستاری

کمیته ی پیگیری مطالبات

نشریه

شکایت جهت افزایش حقوق

لینک دوستان

ابزار وبلاگ

خرید لایسنس نود32

جیرجیرک مرداب

عنوان لینک

ردیاب جی پی اس ماشین

ارم زوتی z300

جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران و آدرس parastaraneiran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





قالب بلاگفا

آمار بازدید

» تعداد بازديدها:
» کاربر: Admin


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 24
بازدید ماه : 574
بازدید کل : 22136
تعداد مطالب : 245
تعداد نظرات : 493
تعداد آنلاین : 1



آرشیو ماهانه


پیوند های روزانه


لوگوی ما

پیگیری حقوق و مسایل و مشکلات پرستاران


لوگوی دوستان


بر چسب ها




یک مقایسه ی غیر منطقی

شنبه 7 شهريور 1394

بیانات حضرت آیت الله امام خامنه ای در مراسم روز پرستار سال 73

بنده هم مناسبت بسيار عزيز و فرخنده ولادت حضرت زينب کبري عليهاالسّلام را به همه زنان مسلمان در سراسر جهان و بخصوص به بانوان محترم و فداکار و زنان برجسته کشور جمهوري اسلامي ايران مادران و همسرانِ فداکار - تبريک عرض مي‏کنم.يک مطلب به مناسبت روز پرستار عرض مي‏کنم و آن اين است که: اگر بخواهيم ارزش خدمات مختلفي را که قشرهاي مردم به يکديگر تقديم مي‏کنند، اين‏گونه محاسبه کنيم که هر خدمتي که مستقيماً به انسان ارتباط پيدا مي‏کند، هر خدمتي که نوعي غمگساري نسبت به انسانهاي ديگر است، هر خدمتي که تقديم‏کننده آن

خدمتْ رنج بيشتري مي‏برد و هر خدمتي که از روي علم و معرفت و آگاهي و تحصيلات است، ارزشش بيشتر است، در اين صورت گمان مي‏کنم که خدمت پرستاري، جزو ارزشمندترين حرفه‏ها و خدمتگزاريها خواهد بود. چون پرستار، هم مستقيماً با انسان سر و کار دارد، هم غمگسارِ انساني است که به غمگساري و همدردي و کمک او نياز دارد و هم اين‏که، بحمدالله، کاري از روي دانش و تحصيلات و علم است.

پرستار چون با بيمار سر و کار دارد، با بيداري و دردکشي سر و کار دارد و رنجش بيشتر از ديگران است؛ بنابراين حرفه‏اش حرفه عزيز و باارزشي است. اينها حقايق است؛ نه اين‏که مردم بخواهند با پرستاران  چه مرد و چه زن - تعارف کنند. واقع مطلب چنين است. وقتي کاري خيلي بزرگ و خيلي عزيز باشد، دو طرف در مقابل آن مسؤولند: يکي مردمند؛ که بايد آن کار را عزيز به حساب بياورند و صاحب آن را معزّز بشمارند؛ ديگري خودِ آن شخص است که اين شي‏ء عزيز و اين کار بزرگ در اختيار اوست. خود او هم بايد آن را گرامي بدارد.من به پرستاران عزيزمان - چه مردان پرستار و چه زنان پرستار - عرض مي‏کنم: شما که اين توفيق را پيدا کرده‏ايد و اين کار بزرگ را برعهده گرفته‏ايد و اين خدمت باارزش را انجام مي‏دهيد، آن را گرامي هم بداريد. نگذاريد که خداي ناخواسته، با يک قصور يا تقصير يا برخورد نامناسب، کاري به اين عظمت و ارزشمندي، مخدوش شود. اين خدمت را هر چه بيشتر و صحيح‏تر ارائه دهيد، نظام امور زندگي مردم بهتر خواهد شد و اجر و ثواب شما هم بالاتر خواهد بود. خداوند به شما اجر بدهد. و اين خدمت بزرگ را برايتان خدمتي با برکت و براي مردمِ ما يک خدمت مؤثّر در پيشرفت امورشان قرار دهد

فرمایشات رهبر معظم در سال 74:

حضرت‌ آيت‌الله‌ خامنه‌اي‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامي‌، در ديدار جمع‌ زيادي‌ از خواهران‌ و برادران‌ پرستار و مددكار با ايشان‌، كه‌ به‌ مناسبت‌ ولادت‌ با سعادت‌ حضرت‌ زينب‌ كبري‌ (س‌) و روز پرستار انجام‌ شد، طي‌ سخناني‌ شغل‌ پرستاري‌ را به‌ لحاظ ماهيت‌ معنوي‌ آن‌، ارزشمند و مقدس‌ خواندند و از زينب‌ كبري‌ (س‌) به‌ عنوان‌ الگوي‌ مجسم‌ و شاخص‌ براي‌ جامعه‌ اسلامي‌ بويژه‌ زنان‌ مسلمان‌ نام‌ بردند.

مقام‌ معظم‌ رهبري‌ با ابراز قدرداني‌ و تكريم‌ نسبت‌ به‌ جامعه‌ پرستاران‌ كشور فرمودند: طبيعت‌ حرفه‌ مقدس‌ پرستاري‌، مدد رساني‌ به‌ بيماران‌ و دست‌ گيري‌ از افراد نيازمند و محتاج‌ كمك‌ است‌ و اين‌ مهم‌ از نظر اسلام‌، بسيار ارزشمند محسوب‌ مي‌شود. خدمات‌ پرستاران‌ به‌ مجروحان‌ دوران‌ دفاع‌ مقدس‌ نيز يك‌ نقطه‌ درخشان‌ ديگر است‌ و جامعه‌ پرستاري‌ كشور مي‌تواند به‌ خدمات‌ خود ببالد. روح‌ تعاون‌ و كمك‌ و دست‌ گيري‌ از نيازمندان‌، يك‌ روش‌ اسلامي‌ است‌ كه‌ بايد روز به‌ روز در جامعه‌ تقويت‌ شود

 

  بيانات مقام معظم رهبرى‏در ديدار پرستاران و جانبازان به مناسبت روز پرستار (19/۰۶/76)

 

من هم متقابلاً اين ميلاد مسعود را به همه عشّاق و پيروان خاندان ولايت، تبريک عرض مي‏کنم و بخصوص اين روز را - که روز پرستار نامگذاري شده است - به همه پرستاران کشور که قشر زحمتکش و ارزشمندي هستند، و همين‏طور به خواهران جامعه زينب که فعّاليت و تلاش فرهنگي خود را به نام اين بزرگوار آغاز کردند و سامان دادند، مبارکباد مي‏گويم. اميدوارم روح مطهّر حضرت زينب کبري سلام‏الله‏عليها - که بخش عمده‏اي از حماسه بزرگِ ماندگارِ عاشورا متعلّق به آن بزرگوار است - نه فقط در ميان بانوان جامعه، بلکه در ميان همه افراد، زنده و حاضر و درس‏آموز باشد.

اوّلاً لازم مي‏دانم که از همه پرستاران سراسر کشور صميمانه تشکر کنم؛ اگر چه مردم ما قلباً از پرستاران متشکرند. هر کس که گذارش به بيمارستان  افتاده باشد، يا مريض و مريضدار شده باشد، مي‏داند که نقش پرستار، چقدر نقش پُربها و پُراثري است. در حقيقت، اين حرفه پرستاري، ترکيب عجيبي است - که من براي تقدير از پرستاران و توجّه دادنِ همه انظار و افکار مردم به اين قشر شريف، اين جمله را عرض مي‏کنم - از يک سو، ترکيبي است از رحمت و عطوفت و مهرباني و مراقبت، و از سوي ديگر، دانش و معرفت و تجربه و مهارت. فقط هم مهرباني کافي نيست. غمگساري، همه پرستاري نيست. دانش لازم دارد، تا پرستار کار خود را درست و بجا انجام دهد. دانشِ تنها هم بدون عطوفت و مهرباني کافي نيست. لازم است اين دانش، با روحيه انساني لطيف، بامحبّت و احساس مسؤوليت و با دلسوزي نسبت به بيمار همراه باشد. اين دو بُعد، در پرستاران جمع شده است. لذا اگر طبابت باشد، اما پرستاري نباشد، طبابت هم نخواهد توانست  علاج بيماري بيمار را بکند. بخش مهمّي از بهبود حال بيماران ما، مرهون دست نوازشگر پرستاران است

بیانات رهبر معظم در سال 80:

پرستاران عزيز، خواهران و برادران! خيلى خوش آمديد. اميدوارم كه به بركت نام مبارك حضرت زينب سلام‌اللَّه‌عليها و سالگشت ولادت اين بزرگوار، جامعه‌ى پرستارى كشور - كه خود را منتسب به اين نام كرده است - مشمول لطف و عنايت ويژه‌ى الهى قرار گيرد.

لازم است دو مطلب در خصوص پرستار و پرستارى مورد توجّه قرار گيرد: مطلب اوّل اين است كه چون اين شغل، يكى از سخت‌ترين مشاغل است؛ بايد با همين خصوصيت، از نظر مسؤولان و برنامه‌ريزان شناخته شود. پرستار، انسان مهربانى است كه با رفتار و اخلاق و خدمات خود، سلامت بيمار را به او هديه مى‌كند. اگر طبيب، درمان خود را به انجام رساند، اما خدمات پرستارى نباشد، تأمين سلامت بيمار دشوار است. هر كس كه از خدمات پرستارانِ مهربان برخوردار شده باشد، مى‌فهمد و مى‌داند كه نقش پرستاران در هديه كردن سلامت به بيماران، چقدر مؤثّر است. اين موجود بشرى - كه كار فرشته‌گون انجام مى‌دهد - با سختيهاى زيادى روبه‌روست. بيمارهاى گوناگون، اخلاق تند و به ستوه‌آمده‌ى بيمار در بستر و روى تخت بيمارى، مشكلات ناشى از وضع بيمار، بيماريهاى سخت و احياناً واگير، فضاى گرفته‌ى بيمارستان؛ همه‌ى اينها چيزهايى است كه اين حرفه را با همه‌ى شرافت و قداستش، در شمار يكى از سخت‌ترين مشاغل قرار مى‌دهد. فرق است بين كسى كه فقط با جسم خود خدمت مى‌كند، و آن كسى كه علاوه‌ى بر اين‌كه جسم و بازوان و نيروى بدنى خود را در خدمت كار قرار مى‌دهد، ناگزير است با روح و اخلاق و عواطف خود هم كار كند؛ به روى بيمار لبخند بزند، او را دلگرم كند، تندى و تلخى را از او تحمّل كند و فضاى دشوار بيمارى را براى او آسان نمايد. اين حقيقتاً يكى از سخت‌ترين كارهاست.

كسانى كه در زمينه‌هاى مختلف، برنامه‌ريز و تصميم‌گيرند، بايد به اين شغل با اين چشم نگاه كنند و برطبق اين خصوصيت، درباره‌ى آن تصميم بگيرند. مردم هم كه به خدمتگزاران جامعه در همه‌ى رده‌ها، به چشم احترام نگاه مى‌كنند، بايد با اين چشم به اين شغل و شاغلان زحمتكش آن نگاه كنند. احترام پرستار لازم است. پرستار بايد اين را احساس كند كه براى شغل و مسؤوليت و تلاش او، مردم و جامعه و مسؤولان اهميت قائلند. اين، سختيها را براى او آسان مى‌كند

 

 

 

  بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامى‏در ديدار با جمعى از پرستاران‏ ۱۳۸۳/۰۴/۰۳ -

 

به شما پرستاران عزيز كه حقيقتاً فرشتگان رحمت براى همه‏ى افراد بيمار و بيماردار جامعه محسوب مى‏شويد، خوش‏آمد عرض مى‏كنيم و روز پرستار را كه مصادف با روز ولادت بانوى فداكار تاريخ اسلام، زينب كبرى، است تبريك عرض مى‏كنيم. آن بزرگوار هم مثل شما دشوارترين كار را در صحنه‏ى عاشورا بر عهده داشت؛ يعنى پرستارى از كودكان، درماندگان، زنان و بى‏پناهان.

من امروز در اين جلسه كه بحمداللَّه توفيق پيدا كردم با شما عزيزان ديدار كنم، آنچه عرض خواهم كرد، صرفاً درباره‏ى حرفه‏ى پرستارى و وظايف همگان در قبال كسانى است كه به اين حرفه‏ى بسيار سخت سرگرم هستند؛ چه مردم و چه مسؤولان.

يك جمله عرض مى‏كنم كه اين براى شما كه خودتان پرستاريد، روشن است؛ خيلى از مردم هم مى‏دانند، اما بايد فهم عمومى جامعه و فرهنگ عام مردم ما اين مطلب را بدرستى درك كند كه براى حفظ سلامتى در جامعه، اهميت پرستارى در طراز اول قرار دارد؛ يعنى اگر بهترين پزشكان و جراحان كار خودشان را با بيمار به بهترين وجه انجام دهند، اما از آن بيمار پرستارى نشود، به‏طور غالب، كار آن پزشك يا جراحِ عاليقدر بى‏فايده خواهد بود. نقش پرستارى و بيماردارى در حفظ سلامت و بازگشت سلامت بيمار، نقش درجه‏ى اول است؛ معادل است با نقش يك پزشك ماهر. بسيارى از اين نكته غفلت دارند؛ لذا آن وزن و ارزشى كه بايد براى پرستار در نظر گرفته شود، از ذهن آنها مغفول مى‏ماند و به آن توجه نمى‏كنند.

نكته‏ى ديگرى كه باز شما بهتر از همه كس آن را مى‏دانيد، اما مردم و مسؤولان ما بايد بدانند و به آن توجه كنند، اين است كه پرستارى يكى از سخت‏ترين كارها از لحاظ فشار روحى و جسمى براى پرستار است. نشستن پهلوى بيمار، معاشر بودن دائمى با بيمار، شكوه‏ى بيمار را شنيدن، با او به مهربانى رفتار كردن، به او لبخند زدن، او را با عمل، رفتار و پذيرايى خود از رنجهاى فراوان دوران بيمارى رهاندن، تحملِ پولادين لازم دارد؛ پرستار با چنين وضعيتى روبه‏روست. بيمارى كه درد مى‏كشد، بيمارى كه اميد زندگى در او ضعيف مى‏شود، بيمارى كه دسترسى به هيچ‏كس و هيچ‏جا ندارد؛ بخصوص بيمارانى كه كودك‏اند، يا دچار بيماريهاى بسيار سخت‏اند، يا در دوران مراقبتهاى ويژه هستند، ببينيد كه پرستارى و بيماردارى از چنين كسانى چقدر فشار بر روى روح، جسم و اعصاب وارد مى‏كند. چه سرمايه‏ى عظيمى از حلم و تحمل و گذشت و مدارا و اخلاق خوش لازم است تا پرستار بتواند با اين بيمار سر كند. اما منش بيمار با پرستار، برعكس منش پرستارى، مهربانى نيست؛ گاهى تندى است. علاوه بر بيمار، كسان بيمار هم كه دور و بر او هستند، اگر خدمتى اندكى دير شود، توقعاتشان نسبت به پرستار حالت اعتراض مى‏گيرد؛ گاهى تندى مى‏كنند و گاهى پرخاش؛ تحمل اينها خيلى سخت است. سختى كار پرستار سختى جسمى نيست؛ كلنگ زدن و در فضاى سختِ فرض بفرماييد معدن يا امثال آن رفتن نيست؛ اما از لحاظ فشار روحى و عصبى از آن سخت‏تر است. همه‏ى كسانى‏كه سختى مشاغل را درجه‏بندى مى‏كنند، بايد اين نكته را در نظر داشته باشند. جداى از اينها، پرستار از خانه، از همسر، از فرزندان؛ شب، روز، نيمه‏شب، ايام عيد، روزهاى جمعه و ايام تعطيل كه مردم سرگرمِ تفريح و گذراندن تعطيلى خودشان هستند، دور است. پرستار نمى‏تواند بيمار و بيمارستان را رها كند؛ به اين مسائل بايد توجه شود. كار سخت، وقت نشناسى، هميشه حاضر بودن، جداى از محيط زندگى، سختى كار را مضاعف مى‏كند. به‏نظر من همه‏ى مردم ما و همه‏ى كسانى كه به سرنوشت بيماران و به سلامت كشور اهميت مى‏دهند، بايستى به قشر پرستار توجه و محبت و اهميت نشان بدهند؛ چه مسؤولان، چه آحاد مردم. فرهنگ جامعه بايد اهميت كار پرستار و دشوارى آن را بشناسد. اين، آن مطلبى است كه مايل بودم و مايلم هم آحاد مردم و هم مسؤولان در حد مقدورات دولتى - چه براى امكان استخدام پرستاران جديد، چه براى رسيدگى به مسائل معيشتى آنها و همه‏ى مسائلى كه مورد انتظار است - به آن توجه كنند و از اين زاويه به موضوع نگاه كنند.

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

البته اینها بخشی از فرمایشات رهبر معظم راجع به پرستار و پرستاری است و ببینید و مقایسه کنید با حرفهای وزیر! و بنگرید که وزیر چقدر نظراتش مطابقت دارد با نظرات رهبر معظم مسلمین جهات!

من بی هیچ دخل و تصرفی ذکر کردم.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نوشته شده توسط محمود عمیدی در ساعت 10:10



درباره



این وبلاگ تنها با هدف ایجاد اتحاد و همدلی بین پرستاران، اطلاع رسانی قوانین و شرح وظایف پرستاران،بررسی مشکلات پرستاران و پیدا کردن راهکارهای مناسب برای اینها ایجاد شده است. لطفا با مراجعه به وبسایت parastaraneiran.com وثبت نام و عضویت در آن و عضویت در همین وبلاگ در ایجاد یک گروه قدرتمند و منسجم برای پیگیری مسایل پرستاری و اجرایی کردن قوانین حوزه ی پرستاری مشارکت فرمایید. هدف اصلی اطلاع رسانی است و معتقدم که بزگترین مشکل سیستم پرستاری عدم اطلاع رسانی به موقع است. به امید موفقیت به راه بادیه رفتن به از نشستن باطل که گر مراد نیابم، بهقدر وسع بکوشم
amidimahmood@yahoo.com


مطالب پیشین

قوانینی برای خندیدن
تعدیل نیرو
روز پرستار 94
نظری گذری بر اختیارات سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام پرستاری
تلاشها برای ایجاد اختلاف ادامه دارد ....
شعری در وصف این روزهای پرستاری
تبعید
تکریم همکاران
همه چیز درباره ی مرخصیها
اعتراض به قضاوت نا عادلانه
واکنش عجیب
مرگ خوب است ولی برای همسایه!!!!
روسای هیاتهای جدید
یک جلسه و این همه مانور؟؟؟
بیانیه ی انجمن اسلامی دانشکده ی پرستاری دانشگاه ع. پ. تهران
و مام گزارش جلسه هیاتهای جدید
یک مقایسه ی غیر منطقی
خواب زدگی
پرستاری مرد....
یک پیشنهاد به وزیر بهداشت




Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by parastaraneiran